تبلیغات
آئین محبت(لژیون خانم فاطمه خادم الحسینی) - چهارده نکته برای رسیدن به زندگی شاد تر
 
آئین محبت(لژیون خانم فاطمه خادم الحسینی)

۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 1

چقدر در زندگی احساس خوشبختی می‌کنید؟ چه مقدار از لحظات شما با شادی سپری می‌شوند؟ هرقدر هم که شرایط زندگی خود را برای شاد نبودن بهانه بکنید، حتماً قبول می‌کنید که مقدار زیادی از حس خوشبختی و شادی، ناشی از یک حس درونی برداشتی ذهنی است. در واقع خوشبختی یک ذهنیت است.
اما برای شاد زیستن چه کارهایی باید کرد. در این مقاله ۱۴ نکته را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با رعایت آنها، زندگی شادتری خواهید داشت. توجه داشته باشید که تاثیر مثبت این نکات، از طریق تحقیقات علمی ثابت شده‌است.

۱

. خاطرات روزانه خود را بنویسید


۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 2

شروع به روزانه نویسی کنید و خاطرات و احساسات مثبت خود را در آن درج کنید. باید بدانید که این عمل را باید بصورت طولانی مدت انجام دهید و حتی اگر روزهایی وقت ندارید، خیلی کم و خلاصه این کار را انجام دهید. این مساله باعث می‌شود که در آینده به شناختی از خود رسیده و علاوه بر آن کمی هم به داشتن حس خوب و شادی در شما کمک می‌کند.

۲ . آنچه که باعث خوشحالی شما می‌شود را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید

۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 3

دانشمندان اعتقاد دارند که وقتی احساس خوب خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، به افزایش این احساس کمک کرده و رابطه دوستی خود را مستحکم می‌کنید. توجه داشته باشید که همینطور باید شنونده خوبی هم برای دوستانتان باشید.

۳ . محیط خود را با رنگ آبی پر کنید

۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 4

دانشمندان تایید کرده‌اند که رنگ آبی و درجات روشن و تیره آن، باعث ایجاد حس آرامش در محیط شده و فرد را آرام می‌کند.

۴ . مدیتیشن را در برنامه خود قرار دهید

۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 5

انجام تمرینات مدیتیشن، وقت زیادی را طلب می‌کند، اما ارزش آن را دارد. مطالعات نشان می‌دهد که مدیتیشن به استراحت مغز کمک کرده و باعث پایین آمدن سطح استرس و همچنین بالارفتن حس رضایت از زندگی می‌شود.

۵ . برای دیگران پول خرج کنید

۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 6

خرج کردن پول فقط برای خود، نه تنها خودخواهی است، بلکه باعث بهبودی زندگی شما هم نمی‌شود. اگر برای اطرافیانتان پول خرج کنید، حس مثبت شما را تقویت کرده و باعث ایجاد حس عشق به زندگی در شما می‌شود.کسی را به دیدن یک فیلم مهمان کنید، برای فرد مورد علاقه‌تان، بدون مناسبت خاص هدیه بگیرید و یا دوستانتان را به نهار دعوت کنید.

۶ . ورزش را فراموش نکنید، حتی به صورت کم

۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 7

ورزش کردن باعث کاهش استرس می‌شود، حتی اگر در مدت زمان کم انجام شود. ضمناً ورزش باعث بهبود شرایط ظاهری حتی به مقدار اندک می‌شود.

۷ . در تک تک لحظه‌هایتان زندگی کنید

۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 8

زندگی کردن در لحظه، یکی از راه‌های اصلی رسیدن به یک زندگی شاد است. فکر کردن به گذشته و آینده باعث ایجاد حس اضطراب در فرد می‌شود. در حالی که تمرکز بر اتفاقی که در لحظه در حال وقوع است، باعث داشتن زندگی شادتر می‌شود.

۸ . به مقدار زیاد آب بنوشید


۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 9

تحقیقات نشان می‌دهد، نوشیدن کمتر آب نسبت به مقدار استاندارد مصرف آن، حتی به مقدار کم، نه تنها باعث مشکلات پوستی می‌شود، بلکه باعث ایجاد حس نارضایتی از زندگی در فرد می‌شود. بنابراین روزانه به میزان مناسبی آب بنوشید؛ حداقل ۸ لیوان.

۹ . به قدر مناسب بخوابید


۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 10

 خواب مناسب، باعث افزایش مقاومت بدن در مقابل عواطف منفی شده و همچنین باعث واکنش سیستم عصبی و ایجاد زمینه‌های ضد استرس می‌شود. البته خواب زیاد، نتیجه معکوس داشته و باعث افسردگی می‌شود.

۱۰ . در هوای تازه قدم بزنید


۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 11

حتی نیم ساعت قدم زدن در هوای آزاد، باعث افزایش احساس خوشی و ایجاد حس آرامش می‌شود. بعلاوه، قدم زدن باعث جذب ویتامین دی در بدن می‌شود که این خود فواید مخصوص به خود را دارد.

۱۱ . اهداف قابل دستیابی انتخاب کنید


۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 12

این نکته یکی از راه‌های درست ایجاد حس خوب است. اهداف زندگی نباید خیلی آرمانگرایانه و غیرواقعی باشند. اهداف قابل دستیابی انتخاب کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. بزودی به زندگی شادتر و موفق‌تری خواهید داشت.

۱۲ . همیشه لبخند بزنید


۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 13

لبخند زدن شما را از افسردگی نجات نخواهد داد، اما اگر روزی را با احساسات خنثی سپری می‌کنید، لبخند زدن باعث می‌شود که آهسته آهسته احساساتتان به مثبت گرایش پیدا کند.

۱۳ . به ترانه‌های مفرح مورد علاقه‌تان گوش کنید


۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 14

 گوش کردن به ترانه‌های شاد محبوبتان، باعث می‌شود به راحتی از حال‌و‌هوای غمگین به احساس شادی برسید. نکته مهم این است که هنگام گوش کردن به موسیقی با ریتم آن همراهی کنید. موسیقی‌ای که با آن همراهی نمی‌کنید، در تغییر حس و حال شما چندان موفق نخواهد بود.

۱۴ . و در آخر؛ زمان کمتری را در اینترنت بگذرانید


۱۴ نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! - تصویر 15

هرقدر که فضای مجازی برای شما محبوب‌تر باشد، در دنیای واقعی فردی عبوس و ناشاد خواهید بود، این یک حقیقت اثبات شده‌است. حالا عذر دیگری هم برای دور شدن از رایانه دارید!

پس تلاش برای شاد کردن لحظه‌هایتان را از همین حالا شروع کنید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 25 شهریور 1396 08:10 ق.ظ
Thanks for your personal marvelous posting! I actually enjoyed
reading it, you might be a great author.I will make
sure to bookmark your blog and will often come back in the
future. I want to encourage continue your great work, have a nice holiday weekend!
دوشنبه 30 مرداد 1396 03:44 ب.ظ
Why people still make use of to read news papers when in this technological world everything is accessible on net?
شنبه 14 مرداد 1396 06:37 ب.ظ
I'm really enjoying the design and layout of your site.
It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me
to come here and visit more often. Did you hire
out a developer to create your theme? Great work!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :